- BHP болон “Rio Tinto” компани “Komatsu”, “Caterpillar” компанийн том оврын, цахилгаан ачааны автомашины технологийн анхны туршилтыг хурдасгах үүднээс хамтран ажиллаж эхэллээ.
- “Caterpillar” хүнд даацын автомашинуудыг BHP 2024 оны хоёрдугаар хагаст туршиж эхлэх бол “Rio Tinto” “Komatsu”-ийн тракийг 2026 оноос эхлэн турших юм.
- Түүнчлэн BHP болон “Rio Tinto” эрчим хүчний хангамжийн зарим хэсгийг сэргээгдэх эх үүсвэрт шилжүүлснээр хүлэмжийн хийн ялгаруулалтыг тодорхой хэмжээнд бууруулаад байгаагаа мэдэгдсэн юм.
Дэлхийн уул уурхайн хамгийн том хоёр компани болох BHP болон “Rio Tinto” компани “Komatsu”, “Caterpillar” компанийн том оврын, цахилгаан ачааны автомашины технологийн анхны туршилтыг хурдасгах үүднээс хамтран ажиллаж эхэллээ.
Туршилтыг Баруун Австралийн Пилбара муж дахь компаниудын төмрийн хүдрийн томоохон уурхайд хийхээр төлөвлөсөн бөгөөд туршилтын гүйцэтгэл, бүтээмжид түлхүү анхаарлаа хандуулахаа мэдэгдлээ.
Энэхүү төлөвлөгөө нь BHP болон “Rio Tinto”-ийн үйл ажиллагааны нүүрстөрөгчийн ялгаруулалтыг бууруулах бөгөөд 2050 он гэхэд нүүрстөрөгчийн ялгаруулалтыг тэглэх зорилгын хүрээнд энэхүү арга хэмжээг авч байгаа аж.
“Komatsu” болон “Caterpillar” компаниас уг туршилтад зориулан уул уурхайн компаниудад тус бүр хоёр цахилгаан ачааны автомашин нийлүүлэх аж. “Caterpillar” хүнд даацын автомашинуудыг BHP 2024 оны хоёрдугаар хагаст туршиж эхлэх бол “Rio Tinto” “Komatsu”-ийн тракийг 2026 оноос эхлэн турших юм.
"Утаагүй тээвэрлэлтгүйгээр нүүрстөрөгчийн ялгаруулалтыг халах боломжгүй. Тиймээс бид аль болох хурдан бөгөөд үр дүнтэй байх үүднээс хамтран ажиллах нь чухал" хэмээн “Rio Tinto” компанийн Төмрийн хүдрийн бизнес эрхэлсэн захирал Саймон Тротт мэдэгдлээ.
Түүнчлэн BHP болон “Rio Tinto” эрчим хүчний хангамжийн зарим хэсгийг сэргээгдэх эх үүсвэрт шилжүүлснээр хүлэмжийн хийн ялгаруулалтыг тодорхой хэмжээнд бууруулаад байгаагаа мэдэгдсэн юм. Мөн “Rio Tinto” болон BHP компани Австралийн ган үйлдвэрлэгч хамгийн том компани болох “BlueScope Steel”-тэй хамтран 2027 он гэхэд "ногоон төмөр" үйлдвэрлэж эхлэх төлөвлөгөөг батлаад байгаа аж.