- BYD зарим загварынхаа үнийг 30 хувь хүртэл бууруулжээ.
- Автомашины дундаж үнэ 165 мянган юаньд хүрч, хоёр жил дараалан унасан байна.
- Үнийн дайн уламжлалт хөдөлгүүртэй зах зээлийг шахан тэлж байна.

Цахилгаан автомашины зах зээлд тэргүүлэгч Хятадын үйлдвэрлэгчид эрэлт, нийлүүлэлтийн тэнцвэр алдагдсан нөхцөлд үнийн хямдралын шинэ давалгааг эхлүүлээд байна. Тэргүүлэгч BYD компани цахилгаан болон холимог хөдөлгүүртэй хэд хэдэн загварын үнийг огцом бууруулж, салбарын бусад өрсөлдөгчдийг шууд шахах нөхцөл бүрдүүлжээ. Тухайлбал, “Seagull” загвар 55,800 юань буюу 7,750 ам.доллар болсон нь хямд ангиллын зах зээлд маш хүчтэй дохио болсон байна.
Хятадын автомашины борлуулагчдын холбооны шинжээч Жун Ши энэ үйл явцыг салбарын хувьд “цочрол” хэмээн нэрлэж, жижиг үйлдвэрлэгчид олон тоогоороо зах зээлээс шахагдах эрсдэл эрс өсч байгааг онцолсон. Гэвч энэхүү уналтын цаад шалтгаан нь эрэлтээс давсан үйлдвэрлэл, дотоодын хэрэглээний сулралтай холбоотой гэж Morgan Stanley-ийн эдийн засагч Робин Шин үзэж байна.
2024 оны эхний улирлаас хойш шинэ автомашины борлуулалтын тал хувь нь “шинэ эрчим хүч”-ний ангилалд бүртгэгдэж буй нь Хятадын автомашины бүтцийн томоохон өөрчлөлтийг илтгэнэ. Tesla компани эхлүүлсэн үнийн тэмцэл ийнхүү уламжлалт хөдөлгүүртэй машинуудын орон зайг халж, цахилгаан машин зах зээлд давамгайлж эхэлжээ.
Гэвч өрсөлдөөний энэхүү хурцадмал нөхцөлд маш олон стартап компани тогтворгүйгээр үүсэж, зарим нь төрийн дэмжлэгийн хүрээнд 1 тэрбум юаньд хүрсэн санхүүгийн зөрчил гаргаж байв. Өнөөдрийн байдлаар зах зээлд зөвхөн цөөн тооны тогтвортой тоглогчид үлдсэн бөгөөд үнийн огцом бууралт нь урт хугацааны тогтвортой байдалд эргэлзээ төрүүлж байна.
2023 оноос хойш Хятадад автомашины дундаж үнэ 19 хувиар буурч, 165,000 юаньд хүрсэн нь АНУ-ын зах зээл дэх дундаж үнээс даруй гурав дахин бага үзүүлэлт болжээ. Үүнтэй зэрэгцэн BYD компанийн борлуулалт өссөн атлаа өрийн хэмжээ нь 60 хувиар нэмэгдэж, мөнгөн хөрөнгийн хэмжээ буурсан байгаа нь үнээ буулгаж нөөц бараагаа хорогдуулах тус компанийн тактик байж болзошгүйг илтгэж байна.
Fitch Ratings-ийн бүс нутгийн захирал Ван Ин үнийн дайн цаашид үргэлжилнэ хэмээн үзэж, зарим үйлдвэрлэгч нэмэлт функцүүдийг үнэгүй олгох зэргээр хэрэглэгч татах алхам хийж байгааг дурдсан. Жишээлбэл, Zeekr компани гуравдугаар сард жолоодлогын туслах системээ үнэ төлбөргүй болгосон нь Tesla-гийн эсрэг байр суурь илэрхийлсэн зоримог үйлдэл болжээ.
Нөгөө талаар, дотоодын үнийн уралдаан нь Хятадын автомашин үйлдвэрлэгчдийн гадаад өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлсэн ч Европын Холбоо болон АНУ-ын өндөр тариф тогтоох шалтгаан ч болж байна. Гэсэн ч энэ саад BYD зэрэг гол тоглогчдын тэлэлтийг зогсоож чадахгүй байгаа бөгөөд өнгөрсөн дөрөвдүгээр сард BYD Европын зах зээлд Tesla-гийн борлуулалтаас давсан үзүүлэлттэй гарчээ.
Цаашид цахилгаан автомашины үнийн дайн, нийлүүлэлтийн хэтрэлт, өрсөлдөөний хэт дарамт зэрэг нь Хятадын автомашины салбарт тогтвортой өсөлт бий болгох чадамжийг сорьсон, олон жилийн эрсдэлийг дагуулсан нөхцөл байдалд үргэлжлэх төлөвтэй байна.